Vernieuwing in marketing en business development

Praktijk strategie

 

Aanpak

Klaartje Droste heeft veelvuldig strategieën geformuleerd, voor zowel business units als voor productgroepen.  Ze kenmerkt zich door een gedegen maar snelle analyse van de situatie. Daarbij komen harde én zachte aspecten aan bod.

Klik hier voor uitgebreidere informatie over haar competentieprofiel.

 

Een voorbeeld uit haar praktijk:

 

Praktijkcase: Strategie kennisbanken en losbladigen

Een grote uitgeverij worstelde met het probleem hoe zij goed moest omgaan met de neergang van de losbladigen en de opkomst van online applicaties. Klaartje Droste heeft toen een strategie ontwikkeld, gebaseerd op een combinatie van klantsegmentatie en opzeggedrag. 

Er zijn vier groepen producten gedefinieerd. Deze vier groepen kregen ieder een gedifferentieerd beleid mbt snelheid van innovatie en migratie op on line gebied, gecombineerd met een verschillend prijsbeleid.

Het gevolg was dat de omzet uit losbladigen werd geoptimaliseerd en er een duidelijke keuze en focus werd aangebracht in de innovatie trajecten.

 

Cleario
info@cleario.nl