Vernieuwing in marketing en business development

Praktijk Concept introductie

Aanpak

Klaartje Droste ziet snel en doortastend de grote lijn ziet van zowel de problematiek als de mogelijke, praktische oplossingen. Ze onderscheidt zich door haar analytische vaardigheden. Haar analyses nemen altijd zowel de zakelijke materie als op de betrokken mensen en de betrokken relaties in ogenschouw.

Na het analyseren van de materie, komt ze altijd met praktische oplossingen. Hoe het in de praktijk kan werken ziet ze als een van de belangrijkste succesfactoren.

Als marketeer heeft Klaartje Droste veel kennis van en ervaring met nieuwe, online marketinginstrumenten opgedaan.

Klik hier voor uitgebreidere informatie over haar competentieprofiel.

 

Een voorbeeld uit haar praktijk:

Praktijkcase: Concept introductie WAO/ZW verzekering

Een verzekeraar zag nieuwe kansen door een verandering in de wetgeving op het gebied van de WAO. Klaartje Droste heeft toen allereerst een concept geformuleerd dat optimaal gebruik maakte van de nieuwe mogelijkheden door verzuimverzekering te combineren met arbodienstverlening en een WAO (WIA) verzekering.

Vervolgens is dit zeer vernieuwende productconcept door middel van advertenties, radio-commercials, events en direct mailing acties zeer succesvol in de markt gezet. Zowel naar de eindklant, de MKB-er als naar de assurantietussenpersoon.

Het gevolg was dat deze verzekeraar haar marktaandeel liet toenemen van 5% naar 10%. Ook het reclamebureau was dermate trots op deze campagne, dat zij deze campagne gebruikt heeft als voorbeeld naar andere klanten.

Cleario
info@cleario.nl