Vernieuwing in marketing en business development

Praktijk Business case

 

Aanpak

Klaartje Droste ziet snel en doortastend de grote lijn ziet van zowel de problematiek als de mogelijke, praktische oplossingen. Ze onderscheidt zich door haar analytische vaardigheden. Haar analyses nemen altijd zowel de zakelijke materie als op de betrokken mensen en de betrokken relaties in ogenschouw.

Na het analyseren van de materie, komt ze altijd met praktische oplossingen. Hoe het in de praktijk kan werken ziet ze als een van de belangrijkste succesfactoren

Klik hier voor uitgebreidere informatie over haar competentieprofiel.

 

Een voorbeeld uit haar praktijk:

 

Praktijkcase: ontwikkelen en realiseren business case

Tijdens marktonderzoek signaleerde Cleario voor een grote uitgeverij dat HR professionals graag veel contact hebben met andere mensen, maar wel vaak de enige of een van de weinige HR professionals zijn. Bovendien worden steeds meer nieuwe taken en verantwoordelijkheden bij de HR manager neergelegd, die in vertwijfeling zoekt naar hulp bij andere HR managers. Ook buiten zijn bedrijf.

Daarnaast is de HR professional een belangrijke communicatiedoelgroep voor veel adverteerders, het is een grote advertentiemarkt op zowel print als online gebied. Waarbij adverteerders aangeven het moeilijk te vinden om de HR professional ook echt te bereiken.

De bezettingsgraden van de websites van het eigen bedrijf, de omvang van de advertentiemarkt én de resultaten van (kwalitatief) marktonderzoek gaven aan dat er een zeer interessante business case in zit.

Daarbij werd de mogelijkheid gecreëerd om niet alleen het business model van het vertonen van de advertentie te benutten, maar ook toe te gaan groeien naar een model waarbij wordt afgerekend op basis van leads of clicks.

Als antwoord werd Puur P&O ontwikkeld: het interactieve netwerk voor de HR professional. waar deze zijn mening kan vormen en ventileren, waar hij vragen kan stellen en beantwoorden en op zoek kan gaan naar specifieke HR collega's.

Er is gebruik gemaakt van Wordpress, een blog programma voor particuliere internetgebruikers. Dit is volledig aangepast aan de eigen wensen en eisen. Op deze manier konden de kosten laag worden gehouden.

Om het gebruik in de doelgroep aan te slingeren, is een aantal externe HR professionals met een prikkelende mening, persoonljik verzocht om discussies te starten.

Daarnaast is een zeer aansprekende campagne ontwikkeld, die met behulp van banners, advertorials en emailings, HR professionals attendeert op de aantrekkelijke aspecten van de site. 

Resultaat is een site die hogelijk gewaardeerd wordt door zowel gebruikers als adverteerders en die een sterk opgaande lijn vertoond in opbrengsten en page views.

 


Cleario
info@cleario.nl